PLL LOT przewiózł w tym roku już ponad 4,6 mln pasażerów. W samym czerwcu było ich 991 tys. Przed nami dwa wakacyjne miesiące, w których ruch będzie największy. Celem na koniec roku jest 10 mln.
W maju 2023 r.
LOT przewiózł ponad 877 tys. pasażerów i wykonał ponad 9 tys. operacji. W czerwcu liczba przewiezionych podróżnych osiągnęła 991 tys. a liczba wykonanych operacji przekroczyła 9,3 tys. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku z usług narodowego przewoźnika skorzystało ponad 4,6 mln podróżnych.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w tym roku
LOT chciałby przebić wyniki z rekordowego roku 2019, a więc przewieźć ponad 10 mln osób. To zadanie wydaje się trudne, ale realne do wykonania. –Oferujemy w sezonie letnim loty do ponad 100 destynacji, a plany na bieżący rok zakładają obsłużenie ponad 10 mln pasażerów – mówił w maju Michał Fijoł, obecnie prezes a wówczas członek zarządu PLL LOT ds. handlowych. W marcu przewoźnik tłumaczył zaś, że prognozy na ten rok są pozytywne, a zaciągnięta w czasie pandemii pożyczka będzie spłacana.
Z przedstawionych przez LOT danych wynika, że czerwcu pogorszyła się punktualność. W czerwcu osiągnęła ona poziom 76,8% podczas gdy w ciągu trzech poprzednich miesięcy utrzymywała się na poziomie ok. 85%. W samym maju
LOT był jedną z najpunktualniejszych linii lotniczych w Europie. Ta zmiana nie oznacza jednak, że LOT wypada gorzej od konkurencji. Poważnym wyzwaniem mogą być dopiero miesiące wakacyjne, w trakcie których
możemy się spodziewać trudności na wielu europejskich lotniskach.
W roku 2022 PLL LOT przewiozły ok. 8 mln pasażerów, wykonał ponad 85 tys. lotów na 167 połączeniach regularnych i czarterowych. Był to wynik lepszy niż w roku 2017, ale niższy niż rekordowe 10,1 mln osób przewiezionych w roku 2019 r., czyli jeszcze przed pandemią. We wrześniu ubiegłego roku przedstawiciele PLL LOT mówili o tym, że chcieliby przekroczyć 8 mln pasażerów, ale rosyjska agresja na Ukrainę i zmiany w siatce jakie ona wywołała
znacząco utrudniły prognozowanie. Ostatecznie jednak zapowiadany poziom podróżnych udało się osiągnąć. Warto pamiętać, że w roku 2022 utrzymywały się także problemy z
poprzedniego okresu – rynek azjatycki ciągle zmagał się ze skutkami pandemii a trasy na wschód zostały również dotknięte wojną Rosji z Ukrainą i zamknięciem tras przelotowych nad Syberią.